לפרטים על הישיבה והצטרפות: דור שמואל - 0544468346
מייל ישיבה - orhaganuzyesh@gmail.com
נצח פירושו נצח נצחים, אין סוף, נצחי ולא מוגבל בגבולות הזמן והמרחב. נצח זה מלשון ניצחון, הנצחה, אזכרה. אנחנו עושים פעולה שגורמת לדבר מסוים להישמר.דויד המלך אמר: נעימות בימינך נצח, מלשון נועם, התפשטות וגילוי החוכמה, נתינה של חיים. ימין זה חוזקה, שפע, חיות.ברוחניות אנו מנציחים דבר ע"י שחוזרים עליו בהתמדה. כל העבודה הרוחנית של היהודי נקראת ללכת - לך לך מארצך וממולדתך, לנוע מהמקום שבו אתה נמצא. יהודי ממשיך ללכת כל הזמן, ההליכה הרוחנית מובילה אותנו לתכלית.
אני זה לא המחשבות שלי. יש אותי מסתכל על המחשבה שלי, אני יכול להזדהות עם הרגש אבל אני יכול להבין שהרגש הזה לא בהכרח אני. אני יכול להתבונן בזה. אז מי אני? ואיך מגלים אותי? האבות הקדושים אמרו מי אני באמת? הסוד בזה נקרא התפקיד שלי. תפקיד זה דבר שמופקד בידך. אין צורך להמציא אותו, צריך לגלות אותו בתוכנו ולממש אותו.לתת לכוח הרוחני שבי להופיע וזה הנשמה.
ויהי בתוך שני המלחמה בימי הטבח האיום, ואני תפלה, ואבך בכי רב כל הלילה. ויהי כעלות הבוקר והנה אנשי העולם כולו כמו מקובצים בקיבוץ אחד לפני דמיוני, ואיש אחד מרחף ביניהם בראש חרבו על ראשיהם, מצליף כלפי ראשיהם, והראשים פורחים למרום וגויותיהם נופלים לבקעה גדולה מאוד ויהיו לים של עצמות. והנה קול אלי: אני אל שדי המנהיג לכל העולם כולו ברחמים מרובים, שלח ידך ואחוז בהחרב כי עתה נתתי לך עצמה וגבורה. ותלבישיני רוח ה' ואחזתי בהחרב, ותיכף נעלם אותו האיש והבטתי היטב על מקומו ואיננו, והחרב ברשותי לקניני הפרטי.
יש לבקר את שם האומה שלנו. כי התרגלנו לקרוא את עצמנו בשם "עברי" והשם הרגיל שלנו "יהודי" או "ישראל" יצא כמעט מהשמוש; עד שבכדי להבדיל בין השפה הז'רגונית לשפת האומה, קוראים לשפת האומה – " עברית" ולז'רגונית "יהודית".
בתנ"ך מוצאים את השם עברי רק בפי אומות העולם, וביחוד בפי המצרים: כמו "ראו הביא לנו איש עברי לצחק בנו" (בראשית ל"ט י"ד); ושם אתנו נער עברי"... (בראשית מ"א י"ג): "מילדי העברים זה... (שמות ב' ו'): וכן מצאנו השם הזה בפי הפלשתים "פן יעשו העברים חרב"... (שמואל י"ג י"ט). וכן אנו פוגשים אותו ביחס שבינינו לבין האומות: כמו במלחמת שאול עם הפלשתים, שהכריז "ישמעו העברים": וכן "והעברים עברו את הירדן"...(שמואל א' י"ג ז'). ומלבד זה אנו פוגשים בקביעות את השם עברי בסמכות אל עבדים: כמו עבד עברי, אמה העבריה וכדומה. אולם בינינו לבין עצמנו, אף פעם לא נפגוש בתנ"ך את השם עברי, רק אחד מב' השמות "ישראל" או "יהודי".
זה זמן רב אשר מוסר כליותי ירדפוני יום יום, לצאת מגדרי ולחבר איזה חיבור יסודי בדבר נשמת היהדות והדת ובידיעת מקוריות בחכמת הקבלה ולהפיצו בקרב העם, באופן שישיגו מתוכו, היכרות והבנה בכלל הדברים העומדים ברומו של עולם כראוי, באופים וצביונם האמיתי.
הרב אסף משה בילר נולד למשפחה חילונית, אך חיפוש רוחני שכלל ביקורים רבים במזרח הרחוק הביא אותו לחיק היהדות. ראיון אישי
לפרטים על הישיבה והצטרפות: דור שמואל - 0544468346
מייל ישיבה - orhaganuzyesh@gmail.com